Сравнить цены на книгу: The Relevance of Executive MBA Programs

  • Издатель: Universal-Publishers.com
  • ISBN: 9781581120394
  • EAN: 9781581120394

  • Книги: Книги на иностранных языках
  • ID:14911197
Где купить

Сравнить цены

Последняя известная цена от 44 р. до 159 р. в 2 магазинах

В данный момент у нас нет информации о наличии данного товара в магазинах.
Вы можете поискать его на других площадках:

МагазинЦенаНаличие
Яндекс.Маркет
5/5
156 р. (-72%) Кэшбэк в Яндекс.Маркет до 3.8%
Промокоды на скидку

Наличие уточняйте
23.06.2024
Повышенный кешбэк до 40%

Наличие уточняйте
24.12.2024
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Промокоды на скидку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
Промокоды на скидку
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время
Промокоды на скидку

Описание

Investment in executive education has grown steadily since its inception during the last century. Several studies have attempted to measure the effectiveness of executive programs; prior research has indicated that some programs lack relevance. This study addressed the topic from the perspective of corporations, whose future executive education decisions are affected by the relevance of current programs, and program alumni.In a partial replication of a 1959 Harvard study, which queried graduates of 39 residential programs, I surveyed the 1993-1995 executive MBA graduates of four schools: UCLA, University of Colorado, University of Utah, and University of Washington. The main research question was: Are executive education programs meeting the needs of their mid-career students ?In addition to the above, the changing workplace prompted the following queries: Is there a difference between the satisfaction of the students with the programs in 1959 and now? Are the programs affected by lack of security in the workplace. Are people using the EMBA to change employers? Do sponsoring companies use the skills learned? Do women have a problem with the 'glass ceiling'?In addition to collecting the surveys, I interviewed the four program directors, 10 corporate executives whose responsibilities include executive education, and 24 of the 157 alumni who returned the questionnaire.Frequency distribution, correlation analysis, and stepwise multiple regression were used to analyze the survey data.The major findings were: EMBA students today are satisfied with the relevance of their education; Students are dissatisfied with schools that employ professors with outdated or inadequate teaching skills; Instability in today's workplace is prompting some people to change jobs or go into their own business once their EMBA is completed; Corporations will continue to invest in these programs, but there is more specific succession planning in conjunction with the career path expected for the employee; There continues to be little ethnic diversity in the programs.Издательство Universal-Publishers. comМягкий переплетОбъем - 268 стр.Формат - 152x229 мм.ISBN 9781581120394Год издания: 1997

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Возрастное ограничение12+
Жанрметодические пособия
Тип обложкимягкая
Автор(ы)


Отзывы (0)




Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги на иностранных языках Universal-Publishers.com

Категория 35 р. - 52 р.

Книги на иностранных языках

Категория 35 р. - 52 р.

закладки (0) сравнение (0)

6 ms