- Ведение бизнеса
- Реклама. PR
- Банковское дело. Финансы
- Делопроизводство
- Управление персоналом
- Блоги и социальные сети
- Электронная коммерция
- Маркетинг
- Менеджмент. Управление предприятием
- Психология бизнеса. Бизнес-этикет
- Техники продаж
- Управление качеством. Инновации
- Логистика
- Бухгалтерский учет и аудит
- Туристический бизнес
- Ресторанный бизнес
- Страхование
- Налоги и налогообложение
- Недвижимость
- Таможенное регулирование
- Личные финансы
- Копирайтинг. Визуализация. Деловая переписка
Business, Innovation and Responsibility; John Wiley & Sons Limited
- Издатель: John Wiley & Sons Limited
- ISBN: 9781119341055
- Книги: Управление, подбор персонала
- ID:6002419
Цены
Последняя известная цена от 417 р. до 417 р. в 1 магазинах
Вы можете поискать его на других площадках:
Магазин | Цена | Наличие |
---|---|---|
Описание
Responsible Innovation. For some, this expression is only an oxymoron or, worse, a means of masking with a sheet of virtue economic practices that would otherwise appear selfish and self-interested. For others, theorists and actors of innovation, this expression represents a formidable lever of action and a rich conceptual source from which to draw new ways of innovating. The articulation between different levels of norms – economic and ethical, to which we can add the legal dimension – is not new, and is the subject of an in-depth reflection, decades old, around the idea of Corporate Social Responsibility (CSR). By taking up some debates on CSR, most of which are foreign to the current authors of responsible innovation, this book examines the various justifications that CSR brings in order to convince economic players, subject to powerful market forces, of their responsible commitment. But these are not enough. The book also explores the specific contribution of the concept of responsible innovation to coping with the technological, social and political breakthroughs generated by innovation, and is based on philosophical resources such as the ethics of virtue and the ethics of “care”.
Смотри также о книге.
О книге
Параметр | Значение |
---|---|
Автор(ы) | Sophie Pelle |
Издатель | John Wiley & Sons Limited |
ISBN | 978-1-119-34105-5 |
Отзывы (0)
Добавить отзыв
Книги: Экономика John Wiley & Sons Limited
Категория 334 р. - 501 р.
Книги: Экономика: другие издатели
- Ingram
- John Wiley & Sons Limited
- Readbox publishing GmbH
- Автор
- Алетейя
- Альпина Паблишер
- Вита-Пресс
- Дашков и К
- Дело
- Директмедиа Паблишинг
- Издательский Дом ВШЭ
- Издательство Института Гайдара
- Институт экономической политики имени Е.Т. Гайдара
- Интермедиатор
- ИНФРА-М
- ИСЭРТ РАН
- Кнорус
- Лань
- Ленанд
- Магистр
- Манн, Иванов и Фербер
- Наука
- ПИТЕР
- Прометей
- Проспект
- РАНХиГС
- Риор
- Феникс
- Финансы и статистика
- Экзамен
- Экономика
- Экономический факультет МГУ
- Эксмо
- Юнити-Дана
- Юрайт