Primer on Decision Making (James G. March)

  • Издатель: Simon & Schuster
  • ISBN: 9781439157336
  • EAN: 9781439157336

  • Книги: Книги на иностранных языках
  • ID:14911386
Где купить

Сравнить цены

Последняя известная цена от 37 р. до 139 р. в 2 магазинах

В данный момент у нас нет информации о наличии данного товара в магазинах.
Вы можете поискать его на других площадках:

МагазинЦенаНаличие
Яндекс.Маркет
5/5
137 р. (-73%) Кэшбэк в Яндекс.Маркет до 3.8%
Промокоды на скидку

Наличие уточняйте
24.06.2024
Повышенный кешбэк до 40%

Наличие уточняйте
24.12.2024
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время

Описание

Building on lecture notes from his acclaimed course at Stanford University, James March provides a brilliant introduction to decision making, a central human activity fundamental to individual, group, organizational, and societal life. March draws on research from all the disciplines of social and behavioral science to show decision making in its broadest context. By emphasizing how decisions are actually made -- as opposed to how they should be made -- he enables those involved in the process to understand it both as observers and as participants.March sheds new light on the decision-making process by delineating four deep issues that persistently divide students of decision making: Are decisions based on rational choices involving preferences and expected consequences, or on rules that are appropriate to the identity of the decision maker and the situation? Is decision making a consistent, clear process or one characterized by ambiguity and inconsistency? Is decision making significant primarily for its outcomes, or for the individual and social meanings it creates and sustains? And finally, are the outcomes of decision processes attributable solely to the actions of individuals, or to the combined influence of interacting individuals, organizations, and societies? March's observations on how intelligence is -- or is not -- achieved through decision making, and possibilities for enhancing decision intelligence, are also provided.March explains key concepts of vital importance to students of decision making and decision makers, such as limited rationality, history-dependent rules, and ambiguity, and weaves these ideas into a full depiction of decision making.He includes a discussion of the modern aspects of several classic issues underlying these concepts, such as the relation between reason and ignorance, intentionality and fate, and meaning and interpretation.This valuable textbook by one of the seminal figures in the history of organizational decision making will be required reading for a new generation of scholars, managers, and other decision makers.Издательство Simon & SchusterМягкий переплетОбъем - 312 стр.Формат - 152x229 мм.ISBN 9781439157336Год издания: 2009

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №1

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №2

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №3

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №4

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №5

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №6

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №7

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №8

Primer on Decision Making (James G. March) - фото №9

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Тип обложкимягкая
Жанрпромышленный маркетинг
Возрастное ограничение12+
ИздательствоSimon & Schuster
Автор(ы)


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги на иностранных языках Simon & Schuster

Категория 29 р. - 44 р.

Книги на иностранных языках

Категория 29 р. - 44 р.

закладки (0) сравнение (0)

264 ms