The Strategy of Desire (Ernest Dichter)
- Издатель: Martino Fine Books
- ISBN: 9781614273479
EAN: 9781614273479
- Книги: Книги на иностранных языках
- ID:14910270
Сравнить цены
Последняя известная цена от 34 р. до 122 р. в 2 магазинах
Вы можете поискать его на других площадках:
Магазин | Цена | Наличие |
---|---|---|
Описание
2012 Reprint of 1960 Edition. Exact facsimile of the original edition, not reproduced with Optical Recognition Software. Ernest Dichter was an Austrian-American psychologist and marketing expert known as the "father of motivational research." Dichter pioneered the application of Freudian psychoanalytic concepts and techniques to business - in particular to the study of consumer behavior in the marketplace. Ideas he established were a significant influence on the practices of the advertising industry in the twentieth century. According to a New York Times article in 1998, he "was the first to coin the term focus group and to stress the importance of image and persuasion in advertising". Pt. 1. Persuasion started with Eve. The mask of behavior -- The discovery of motivations -- Command or persuasion -- Measuring human emotions -- The soul of things -- We think as we please -- The wholistic approach -- Pt. 2. Strategy in a conflict era. The psycho-economic age -- The visions before us -- The fear of change -- The search for identity -- Misery of choice -- The "burden" of the good life -- Search for a goal.Издательство Martino Fine BooksМягкий переплетОбъем - 314 стр.Формат - 152x229 мм.ISBN 9781614273479Год издания: 2012
Смотри также о книге.
О книге
Параметр | Значение |
---|---|
Жанр | психология |
Тип обложки | мягкая |
Издательство | Martino Fine Books |
Возрастное ограничение | 12+ |
Автор(ы) | Ernest Dichter |
Отзывы (0)
Добавить отзыв
Книги на иностранных языках Martino Fine Books
Категория 27 р. - 40 р.
Книги на иностранных языках
Категория 27 р. - 40 р.