Georgy Frangulyan Off-Modern; SKIRA, 2024

от 316 р. до 380 р.

  • Издатель: SKIRA
  • ISBN: 9788857249209
  • EAN: 9788857249209

  • Книги: Культура. Искусство
  • ID:14799448
Где купить

Сравнить цены (2)

Цена от 316 р. до 380 р. в 2 магазинах

МагазинЦенаНаличие
Наличные, б/н, visa, qiwi, webmoney, я.деньги Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно! Кэшбэк в Лабиринт до 7%

29.06.2024
Повышенный кешбэк до 40%
Промокоды на скидку

28.06.2024
Более 10 лет мы занимаемся продажей компьютеров, ноутбуков и обслуживанием компьютерной техники.
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
Промокоды на скидку
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время
Промокоды на скидку
Яндекс.Маркет
5/5
Промокоды на скидку

Описание

The first analytical monograph about the “off-modern” work of the Soviet/post- Soviet era sculptor Georgy Frangulyan (1945, Tbilisi – lives Moscow) has a unique position in postwar European and Russian sculpture.

Trained across all media at Moscow’s famed Stroganov Academy, Frangulyan is a consummate polystylistic who has completed major public monuments and private memorials, as well as scaled sculptures, in Russia and abroad.

Leveraging the insights of the late Svetlana Boym, a cultural theorist, Press considers Frangulyan as an “off-modern” artist, whose aesthetics and works defy conventional thinking about post-Socialist Realism in the USSR. Press reveals how Frangulyan’s influences absorbed classicism, the avant-garde, modernism, cubism, and futurism into a diverse artistic practice.

Georgy Frangulyan, Off-Modern not only clarifies how the artist’s awareness of Western modernism expanded after seeing several international exhibitions in the 1950s and 1960s, but also broad art historical influences he encountered at the Stroganov Academy. The core of the book is a detailed consideration of Frangulyan’s monumental works and sculptures, considering the content and contexts in which they were made. It identifies how Frangulyan looked beyond the Soviet canon to artists as diverse at Giotto, Delacroix, Malevich, and Manzu. Via several vignettes, Press also clarifies the Soviet academic structure, the importance of monumentalism in postwar culture, the place of bronze in modern art, and how artists like Frangulyan succeeded in a dual, state/private market milieu outside of the broader global art market.

Frangulyan’s monuments and sculptures are well-known in Russia, and are in the collections of the State Tretyakov Gallery, Pushkin Fine Arts Museum, State Russian Museum, as well as public and private collections in Western Europe, including The Albertina Museum (Vienna), The Bodleian Library (Oxford), and Museo Dante (Ravenna). Today, he works from his studio and foundry, which are co-located in a historic log house (an izba) in central Moscow. The book includes prefaces by two curators associated with the Garage Museum of Contemporary Art (Moscow), Ruth Addison, and Valentin Diaconov.

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
ISBN9788857249209
Год издания2024
ИздательSKIRA
Обложкакартон
Кол-во страниц220


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Похожие товары

Книги: Культура. Искусство

Категория 252 р. - 379 р.

закладки (0) сравнение (0)

8 ms