- Эзотерика
- Журналистские расследования. Публицистика
- Досуг. Развлечения
- История. Социология. Политика
- Кулинария. Ремесла
- Естественные и технические науки
- Культура. Искусство
- Экономика. Бизнес
- Биографии. Мемуары
- Психология
- Туризм. Путешествия. Путеводители
- Медицина
- Дизайн. Мода. Фотография
- Философия. Религия
- Педагогика. Воспитание
- Научная литература
- Музыка
- Артбуки. Вселенные
The Club. How the Premier League Became the Richest, Most Disruptive Business in Sport; John Murray, 2019
Сравнить цены
Последняя известная цена от 66 р. до 103 р. в 3 магазинах
Вы можете поискать его на других площадках:
Магазин | Цена | Наличие |
---|---|---|
Описание
How did English football - once known for its stale pies, bad book-keeping and hooligans - become a commercial powerhouse and the world's premium popular entertainment?
This was a business empire built in only twenty-five years on ambition, experimentation and gambler's luck. Lead by a motley cast of executives, Russian oligarchs, Arab Sheikhs, Asian Titans, American Tycoons, battle-hardened managers, ruthless agents and the Murdoch media - the Premier League has been carved up, rebranded and exported to phenomenal 185 countries. The United Nations only recognizes 193.
But the extraordinary profit of bringing England's ageing industrial towns to a compulsive global attention has come at a cost. Today, as players are sold for hundreds of millions and clubs are valued in the billions, local fans are being priced out - and the clubs' local identities are fading. The Premier League has become the classic business fable for our globalised world.
Drawing on dozens of exclusive and revelatory interviews from the Boardrooms - including Liverpool's John W. Henry, Tottenham's Daniel Levy, Martin Edwards and David Gill at Manchester United, Arsene Wenger and Stan Kroenke at Arsenal, Manchester City's sporting director Txiki Begiristain, and executives at Chelsea, West Ham, Leicester City and Aston Villa - this is the definitive bustand boom account of how the Premier League product took over the world.
Смотри также о книге.
О книге
Параметр | Значение |
---|---|
ISBN | 9781473699588 |
Автор(ы) | Clegg Jonathan |
Год издания | 2019 |
Издатель | John Murray |
Обложка | мягкая обложка |
Кол-во страниц | 346 |
Количество страниц | 346 |
Вес | 0.28 |
Тип обложки | мягкая |
Издательство | John Murray |
Возрастное ограничение | 16+ |
Жанр | фитнес и йога |
Количество книг | 1 |
Отзывы (0)
Добавить отзыв
Похожие товары
Книги: Спорт нехудожественная литература на английском языке
Категория 53 р. - 79 р.
Книги: Спорт нехудожественная литература на английском языке: другие издатели
- Arrow Books
- Bantam press
- BBC books
- Bloomsbury
- Corgi book
- Dorling Kindersley
- Ebury Press
- Faber and Faber
- Green Tree
- Harpercollins
- Mainstream Publishing
- Merky Books
- Pan Books
- Pavilion Books Group
- Pearson
- Penguin
- Portico
- Random House
- Random House UK
- Simon & Schuster
- Thorsons
- Vermilion
- Vintage books
- Virgin Books
- William Collins
- Yellow Jersey Press
- Альпина нон-фикшн
- Альпина Паблишер
- Альпина Паблишер ООО
- АСТ
- Дорофеева Анна Геннадьевна
- Духовное возрождение
- ИЗДАТЕЛЬСТВО "АСТ"
- Манн, Иванов и Фербер
- Росмэн