Misbehaving. The Making of Behavioural Economics; Penguin, 2015

  • Издатель: Penguin
  • ISBN: 9780241951224
  • Книги: Экономика. Бизнес
  • ID:13502308
Где купить

Сравнить цены

Последняя известная цена от 51 р. до 116 р. в 3 магазинах

В данный момент у нас нет информации о наличии данного товара в магазинах.
Вы можете поискать его на других площадках:

МагазинЦенаНаличие
Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно! Кэшбэк в Лабиринт до 7%

Наличие уточняйте
10.11.2023
Яндекс.Маркет
5/5
Кэшбэк в Яндекс.Маркет до 3.8%
Промокоды на скидку

Наличие уточняйте
30.05.2024
Более 10 лет мы занимаемся продажей компьютеров, ноутбуков и обслуживанием компьютерной техники.
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
Промокоды на скидку
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время

Описание

From the renowned and entertaining behavioural economist and co-author of the seminal work Nudge, Misbehaving is an irreverent and enlightening look into human foibles. Traditional economics assumes that rational forces shape everything. Behavioural economics knows better. Richard Thaler has spent his career studying the notion that humans are central to the economy - and that we're error-prone individuals, not Spock-like automatons. Now behavioural economics is hugely influential, changing the way we think not just about money, but about ourselves, our world and all kinds of everyday decisions.

Whether buying an alarm clock, selling football tickets, or applying for a mortgage, we all succumb to biases and make decisions that deviate from the standards of rationality assumed by economists. In other words, we misbehave. Dismissed at first by economists as an amusing sideshow, the study of human miscalculations and their effects on markets now drives efforts to make better decisions in our lives, our businesses, and our governments.

Coupling recent discoveries in human psychology with a practical understanding of incentives and market behaviour, Thaler enlightens readers about how to make smarter decisions in an increasingly mystifying world. He reveals how behavioural economic analysis opens up new ways to look at everything from household finance to assigning faculty offices in a new building, to TV quiz shows, sports transfer seasons, and businesses like Uber.

When economics meets psychology, the implications for individuals, managers and policy makers are both profound and entertaining.

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Автор(ы)
ИздательPenguin
Кол-во страниц432
Формат129x198
АвторThaler R.
АвторыThaler R.
ПереплётМягкий
Год публикации2016
ЯзыкАнглийский
Количество страниц432
ПереплетМягкий
Год издания2015
ISBN978-0-241-95122-4


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги: Экономика. Бизнес Penguin

Книги: Экономика. Бизнес

Категория 41 р. - 61 р.

закладки (0) сравнение (0)

10 ms