The Age of Spectacle. The Rise and Fall of Iconic Architecture / Книга на Английском; Windmill Books, 2017

от 125 р. до 136 р.

  • Издатель: Windmill Books
  • ISBN: 9780099538233
  • EAN: 9780099538233

  • Книги: Культура. Искусство
  • ID:12035496
Где купить

Сравнить цены (2)

Цена от 125 р. до 136 р. в 2 магазинах

МагазинЦенаНаличие
Наличные, б/н, visa, qiwi, webmoney, я.деньги Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно! Кэшбэк в Лабиринт до 7%

28.06.2024
Яндекс.Маркет
5/5
Кэшбэк в Яндекс.Маркет до 3.8%
Промокоды на скидку

Наличие уточняйте
17.06.2024
Повышенный кешбэк до 40%
Промокоды на скидку

25.06.2024
Более 10 лет мы занимаемся продажей компьютеров, ноутбуков и обслуживанием компьютерной техники.
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
Промокоды на скидку
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время
Промокоды на скидку

Описание

In Dubai, a luxury apartment block is built in the shape of a giant iPod. In China, President Xi Jinping denounces the trend of constructing ‘bizarre’ new buildings in wacky shapes and colours. In Cincinnati, celebrity architect Zaha Hadid is paid millions to design a single ‘iconic’ structure – with the hope of single-handedly transforming the region’s ailing fortunes. These incidents are all part of the same story: the rise of the age of spectacle.

Over the last fifty years, there has been a revolution in how our cities operate. In The Age of Spectacle, Tom Dyckhoff tells the story of how architecture became obsessed with the flashy, the monumental and the ostentatious – and how we all have to live with the consequences. Exploring cityscapes from New York to Beijing, and from Bilbao to Portsmouth, Dyckhoff shows that we are not just witnessing a new kind of building: we are living through a fundamental transformation in how our urban spaces work. The corporate explosion of the last few decades has fundamentally shifted the relationship between architects, politicians and cities’ inhabitants, fostering innovative new kinds of engineering and design, but also facilitating ill-conceived vanity projects and commercial power-grabs.

Timely, passionate and bursting with new ideas, The Age of Spectacle is both an examination of how twenty-first century cities work, and a manifesto for a radically new kind of urbanism. Our cities, Dyckhoff shows, can thrive in the age of spectacle – but only if they engage us not just with dazzling structures, but by responding to the needs of the people who inhabit them.

The Age of Spectacle. The Rise and Fall of Iconic Architecture / Книга на Английском - фото №1

The Age of Spectacle. The Rise and Fall of Iconic Architecture / Книга на Английском - фото №2

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Автор(ы)
ИздательWindmill Books
Кол-во страниц378
Год издания2017
ISBN9780099538233
Обложкамягкая обложка
Количество страниц378
Жанркультурология и искусствоведение
Количество книг1
Вес0.37
Тип обложкимягкая
ИздательствоWindmill Books
Возрастное ограничение16+


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Похожие товары

Книги: Культура. Искусство

Категория 100 р. - 150 р.

закладки (0) сравнение (0)

10 ms