Chocolate Wars. From Cadbury to Kraft. 200 years of Sweet Success and Bitter Rivalry; Harpercollins, 2011

от 102 р. до 167 р.

  • Издатель: Harpercollins
  • ISBN: 9780007325573
  • EAN: 9780007325573

  • Книги: История. Социология. Политика
  • ID:12012382
Где купить

Сравнить цены (3)

Цена от 102 р. до 167 р. в 3 магазинах

МагазинЦенаНаличие
Наличные, б/н, visa, qiwi, webmoney, я.деньги Заказ от 800 рублей мы привезем бесплатно! Кэшбэк в Лабиринт до 7%

24.06.2024
Яндекс.Маркет
5/5
Кэшбэк в Яндекс.Маркет до 3.8%
Промокоды на скидку

21.06.2024
Повышенный кешбэк до 40%
Промокоды на скидку

22.06.2024
Более 10 лет мы занимаемся продажей компьютеров, ноутбуков и обслуживанием компьютерной техники.
Крупнейшая в Беларуси оптовая и розничная торговая сеть строительных материалов и инструментов
Мы предлагаем профессиональную консультацию, вежливое обслуживание, честные цены и быструю и аккуратную доставку
Мы трудимся, чтобы предложить максимальный выбор: товаров, способов оплаты, вариантов доставки — и лучший сервис
Промокоды на скидку
24shop - это возможность приобрести все необходимое в одном месте
Домотехника
5/5
Быстрая доставка. Мы доставляем товар по всей Беларуси в удобное для вас время

Описание

The delicious true story of the early chocolate pioneers by the award-winning writer, and direct descendant of the famous chocolate dynasty, Deborah Cadbury

In 'Chocolate Wars' bestselling historian and award-winning documentary maker Deborah Cadbury takes a journey into her own family history to uncover the rivalries that have driven 250 years of chocolate empire-building.

In the early nineteenth century Richard Tapper Cadbury sent his son, John, to London to study a new and exotic commodity: cocoa. Within a generation, John's sons, Richard and George, had created a chocolate company to rival the great English firms of Fry and Rowntree, and their European competitors Lindt and Nestle. The major English firms were all Quaker family enterprises, and their business aims were infused with religious idealism.

In America, Milton Hershey and Forrest Mars proved that they had the appetite for business on a huge scale, and successfully resisted the English companies' attempts to master the American market. As chocolate companies raced to compete around the globe, Quaker capitalism met a challenge that would eventually defeat it. At the turn of the millennium Cadbury, the sole independent survivor of England's chocolate dynasties, became the world's largest confectionary company. But before long it too faced a threat to its very survival, and the chocolate wars culminated in a multi-billion pound showdown pitting independence and Quaker tradition against the cut-throat tactics of a corporate leviathan.

Featuring a colourful cast of savvy entrepreneurs, brilliant eccentrics and resourceful visionaries, 'Chocolate Wars' is the story of a uniquely alluring product and of the evolution, for better and worse, of modern business.

Chocolate Wars. From Cadbury to Kraft. 200 years of Sweet Success and Bitter Rivalry - фото №1

Смотри также о книге.

О книге


ПараметрЗначение
Автор(ы)
ИздательHarpercollins
Год издания2011
ISBN9780007325573
Обложкамягкая обложка
Кол-во страниц340


Отзывы (0)


Зарегистрируйтесь и получайте бонусы за покупки!


Книги: История. Социология. Политика Harpercollins

Категория 82 р. - 122 р.

Книги: История. Социология. Политика

Категория 82 р. - 122 р.

закладки (0) сравнение (0)

9 ms